1
|
فقه تکمیلی 1
|
96
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم و نكات تخصصی عبادات، از کتاب فقه استدلالی با ارجاع به کتابهایی مانند مسالک شهید ثانی، مستمسک آقای خویی و فقه آقای مغنیه
|
2
|
فقه تکمیلی 2
|
48
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم و نكات تخصصی قضا و شهادات، از کتاب فقه استدلالی با ارجاع به کتابهایی مانند مسالک شهید ثانی، مستمسک آقای خویی و فقه آقای مغنیه
|
3
|
فقه تکمیلی 3
|
48
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم و نكات تخصصی نکاح و طلاق، از کتاب فقه استدلالی با ارجاع به کتابهایی مانند مسالک شهید ثانی، مستمسک آقای خویی و فقه آقای مغنیه
|
4
|
فقه تکمیلی 4
|
32
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم و نكات تخصصی ارث، از کتاب فقه استدلالی با ارجاع به کتابهایی مانند مسالک شهید ثانی، مستمسک آقای خویی و فقه آقای مغنیه
|
5
|
متون درسی فقه
|
64
|
حل فرازهای پیچیده و رفع اشكال از متن کتاب آموزشی (شرح لمعه) به منظور كسب توان تدریس
|
6
|
تاریخ، ادوار و مكاتب فقه
|
32
|
آشنایی با چگونگی پیدایش، سیر تطور، علل تحول، شخصیتها، آثار و منابع (مكتوب و نرمافزاری) مهم فقه امامیه و اهل سنت، همراه با معرفی مدارس مهم فقهی
|
7
|
موضوعات جدید فقهی
|
32
|
آشنایی با آراء، دیدگاهها و پژوهشهای جدید در زمینة موضوعات و مسائل فقهی
|
8
|
روش تدریس احكام
|
32+16 نظری عملی
|
كسب مهارتهای لازم جهت دستهبندی و بیان احكام شرعی، همراه با آشنایی عملی با مباحثی مانند مناسك حج، كفن و دفن، قبلهیابی، اوقات شرعی و ذبح
|
9
|
قواعد فقهیه
|
48
|
شناخت استدلالی قواعد مهم فقهی و حدود و شرایطِ آن
|
10
|
فقه مقارن
|
32
|
بررسی مهمترین مباحث اختلافی فریقین در باب عبادات، عقود، ایقاعات و احکام
|
11
|
فلسفه فقه
|
32
|
شناخت مبانی، ساختار، قلمرو و رئوس ثمانیة علم فقه و تبیین چگونگی ارتباط آن با سایر علوم
|
12
|
تاریخ اصول فقه
|
32
|
آشنایی با چگونگی پیدایش، سیر تطور، علل تحول، شخصیتها، آثار، مكاتب و منابع (مكتوب و نرمافزاری) اصول فقه
|
13
|
اصول تکمیلی
1 و 2 و 3
|
96
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم (حتیالامکان غیر تکراری نسبت به رسائل و کفایه) و نكات تخصصی حلقة ثالثه با ارجاع به کتابهایی مانند الوسیط
|
14
|
رجال و درایه
|
48
|
شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم كاربردی و نكات تخصصی رجال و درایه، همراه با معرفی مجامع مهم روایی و منابع مهم (مكتوب و نرمافزاری) رجال و درایه
|
15
|
فنون و روش تدریس 1 و 2
|
64+ 32 نظری عملی
|
شناخت روشها و فنون تدریس و چگونگی طراحی، اجرا و ارزیابی یك درس، متناسب با گرایش مرتبط، به صورت كارگاهی
|
16
|
اخلاق مدرّسی
|
32
|
شناخت آموزههای قرآنی و روایی در زمینة آداب و رفتار مشترك و مختص معلم و متعلم
|
17
|
سنجش و ارزشیابی
|
16+ 8
نظری عملی
|
آشنایی با اصول، قواعد، روشها و مراحل سنجش و اندازهگیری یادگیری متعلمان به صورت كارگاهی
|
18
|
تكنولوژی آموزشی
|
16+ 8
نظری عملی
|
آشنایی با روشهای طراحی و اجرای فرآیند یادگیری عمیق، مؤثر و پایدار با بهرهگیری از مواد، وسائل و تجهیزات آموزشی به صورت كارگاهی
|
19
|
كاروزی تدریس
|
32+32 عملی
|
به كاربستن آموختههای نظریدر باب روش و فنون تدریس، توسط طلبهاز طریق تدریسموضوعات مرتبط با گرایش
|
20
|
اصول و فنون مشاوره و راهنمایی
|
32+16 نظری عملی
|
آشنایی با دیدگاههای مختلف در باب مبانی، اصول، فنون و روشهایمشاوره و راهنمایی آموزشی
|
21
|
روانشناسی عمومی
|
48
|
شناخت مسائل مربوط به روان انسان و توصیف و تبیین علل رفتارهای او، ضمن آشنایی با مباحثی مانند دستگاه عصبی، انگیزش و هیجان، ادراک حسی، یادگیری، هوش، حافظه، رشد، شخصیت، سازگاری و اختلالات رفتاری
|
22
|
پایاننامه
|
192
عملی
|
ارائة پژوهشی جامع در موضوعات مرتبط با رشته، با تأكید بر مهارتها، همراه با نقد، بررسی و تتبع كافی
|
جمع
|
1216
|
|